18 Temmuz 2007 Çarşamba

"Delinin Sevgisi" , Akıllı Deliler Kitabından...

Cüneyd Bağdadi anlatıyor:

Mısır'da hastaneye girdim.Orada bir ihtiyar gördüm. Bana 'ismin ne?'dedi. Ben 'cüneyd'dedim. İhtiyar 'Iraklı mısın ?'dedi ben ;'evet'dedim. İhtiyar 'sevgi nedir?' dedi. Ben 'sevdiğini her şeye tercih etmektir' dedim.İhtiyar;'iki tür sevgi vardır: Biri ,bir sebepten ötürü sevmektir. Diğeri,bir sebep olmadan sevmektir. Bir sebepten dolayı sevmeye gelince : İhsana ulaşmak içindir. Bir sebep olmadan sevmak ise onu sevilmeye layık olduğu için sevmektir,'dedi. Sonra şu mısraları söyledi:
Seni iki tür sevgiyle seviyorum: Aşk sevgisiyle ve sen sevgiye layık olduğun için;Aşk sevgisine gelince, sadece senin zikrinle meşgıl oluyorum; başka birşeyle değil,Senin sevgiye layık olduğuna gelince,seni görmem için perdeleri benim için kaldırmandır.Her iki sevgiden dolayı bana bir övgü yoktur,Fakat sana her ikisi için de bir övgü vardır...